tussendoortjes-gezond

Inspiratie: 10 x gezonde tussendoortjes

Op zoek naar gezonde en verantwoorde tussendoortjes? Persoonlijk laat ik liever de supermarkt tussendoortjes als sultana’s en liga’s liever staan. Hoewel de verpakking schreeuwt dat het zeker wel gezonde tussendoortjes zijn, kies ik toch liever voor zo veel mogelijk ‘au naturel’. Dat scheelt je namelijk direct een bom aan suikers.

Om te voorkomen dat je toch weer naar de snelle makkelijke sultana grijpt heb ik hier wat inspiratie voor je. Een mix van snel en makkelijk en wat baksels.

Yoghurt met walnoten & honing

Zuivel zorgt voor een lang verzadigd gevoel en is voedzaam. Gewoon een bakje yoghurt vind ik maar saai, daarom probeer ik vaak combinaties uit waarin vetten (walnoten), eiwitten (yoghurt) en koolhydraten (honing) in terug komen.

2x rijstwafels met geitenkaas en komkommer

Een licht tussendoortje boordevol goede vitamines. Geitenkaas bevat verschillende vitamine B en is makkelijker verteerbaar dan koeienkaas. Wissel koeienkaas af en toe eens af met geitenkaas.

Noten-rozijnen-fruit mix

Dat noten gezond zijn weten de meeste van jullie denk ik wel. Noten bevat goede vetten, wat eiwitten en zelfs vezels. Zelf een mix maken van  amandelen, walnoten, blauwe bessen en wat rozijnen is echt super lekker. Je kunt steeds afwisselen qua fruit, het soort noten en zelfs rozijnen kun je inwisselen voor cranberries.

Mozzarella-tomaat

Een klassieker maar wel super simpel te maken en het ziet nog eens leuk uit. Vol voedzame stoffen en eiwitrijk door de mozzarella. Als je het leuk vindt en je hebt het toevallig in huis of in je tuin staan is een blaadje basilicum er heerlijk bij.

mozarella-tomaat

(foto van Pinterest)

Choco-kokos energie ballen

Het recept van deze heerlijke energieballen kun je hier vinden

energiebonbons

Komkommer met tonijnsalade

Nog wat van deze lekkere zelfgemaakte tonijnsalade over??

Smeer wat op een stuk komkommer en je hebt een gezond tussendoortje!

tonijnsalade

Hartig plankje met kipfilet, augurk, tomaat & olijven

“s avonds op de bank en trek? Ruil je kaasplankje in voor een gezonder plankje met bijvoorbeeld cherrytomaten, rolletjes kip/kalkoenfilet, olijven en augurken.

Popcorn

Wist je dat je heel eenvoudig zelf popcorn kunt maken? Je gooit een handjevol maiskorrels in een pan op hoog vuur en wachten maar… een deksel op je pan is wel een aanrader trouwens. Zelf gemaakte popcorn is een slanke snack en kun je afhankelijk van je topping zo calorievol maken als je zelf wilt. Denk bijvoorbeeld aan: parmezaanse kaas (serieus lekker), pure chocolade, zout of honing.

Leftover soep

Nog wat (zelfgemaakte ;)) soep over van gisteren? Super, dat soepje maakt vandaag een perfect 16.00 uurtje! Dames, waar soep toch allemaal niet goed voor is.

Last but not least:

Een heerlijk kopje koffie met (amandel)melk en een stukje (of 2) pure chocolade. Voor mij het perfecte vrijdag 16.00 uurtje zo een paar voor het weekend.

Wat is jouw favoriete tussendoortje? Of heb je nog toffe aanvullingen? Laat het mij en andere dames weten op Facebook!

Meer tussendoortjes? Je krijgt tijdelijk het receptenboek als bonus bij het downloaden van het gratis e-book ‘stop definitief met diëten’

Klik hier om het e-book & receptenboek met o.a. deze heerlijke chocolade smoothie gratis te ontvangen. 

chocolade-smoothieabrikozen-pompoenpitten-bar